PASJE I TALENTY (EDYCJA 2007)

Cel imprezy:

1. Wyłonienie młodych talentów tanecznych, plastycznych, wokalnych i instrumentalnych.
2. Popularyzacja różnych form tanecznych , plastycznych, muzycznych i wokalnych.
3. Wymiana pomysłów i doświadczeń miedzy uczestnikami i nauczycielami.

Organizator ;

Młodzieżowy Dom Kultury w Kielcach

Biuro Organizacyjne:

Młodzieżowy Dom Kultury, ul. Kozia 10A Kielce tel. 34-434-23

Termin i miejsce imprezy:

22 – 24.01.2007 r. – Młodzieżowy Dom kultury, Kielce, ul. Kozia 10A

25.01.2007 r. – Klub Animacji kultury Szkolnej MDK, Kielce, ul. Okrzei 9

Regulamin (dla wszystkich kategorii):

1. Przesłanie lub osobiste dostarczenie pisemnego zgłoszenia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 stycznia 2007 r.
2. Zgłoszenie winno być wypełnione czytelnie, pismem drukowanym lub maszynowym według załączonych wzorów. Uwaga! Załączone zgłoszenia można kserować.
3. Zgłoszenie musi być potwierdzone i opatrzone pieczątką szkoły lub instytucji delegującej.
4. Listy gratulacyjne dla nauczycieli nagrodzonych dzieci zostaną wręczone podczas Koncertu Laureatów w dniu 25 stycznia 2007 r. w Klubie Animacji Kultury Szkolnej MDK ul. Okrzei 9
5. Finaliści kategorii tanecznych, wokalnych i muzycznych wystąpią podczas Koncertu Laureatów w dniu 25 stycznia 2007 r. w Klubie Animacji Kultury Szkolnej MDK ul. Okrzei 9.
6. Wszyscy uczestnicy konkursów zobowiązani są do zmiany obuwia na terenie placówki.
7. Dodatkowe informacje znajdują się w regulaminach poszczególnych kategorii.

 

REGULAMIN PREZENTACJI KONKURSOWYCH



CELE:
1. Popularyzacja sztuki autoprezentacji wśród uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
2. Wyłonienie osób – indywidualności o rozmaitych pasjach.
3. Pokonanie bariery umiejętnego zaprezentowania swoich zainteresowań przed jurorami i publicznością.

WARUNKI UCZESTNICTWA:

1. Każdy uczestnik prezentuje swoje pasje artystyczne, bądź hobby nie związane ze sztukami pięknymi.
2. W trakcie trwania wystąpienia uczestnik w sposób przekonujący komisję dokonuje prezentacji swoich pasji i talentów.
3. Występ każdego uczestnika trwa od 5 do 8 minut.
4. Komisja będzie oceniała sposób prezentacji, w tym:
a) bogactwo słownictwa,
b) sposób wypowiedzi,
c) atrakcyjność przekazu,
d) ogólny wyraz wypowiedzi,
5. Prezentacja powinna zawierać: 
a) wstęp – wyjaśnienie inspiracji i przedstawienie skąd pojawia się fascynacja wybraną dziedziną czy aktywnością, przedstawienie zakresu tematycznego wypowiedzi,
b) rozwinięcie – przedstawienie i opowiedzenie w możliwie najbardziej interesujący sposób swojej wybranej pasji,
c) zakończenie – zainspirowanie widzów i komisji tematyką swojego wystąpienia,
6. Na życzenie uczestników Młodzieżowy Domu Kultury udostępnia środki audiowizualne potrzebne do prezentacji oraz miejsce na wystawienie swoich eksponatów.
7. W składzie komisji zasiądą przedstawiciele Akademii Świętokrzyskiej, Kuratorium Oświaty w Kielcach oraz Młodzieżowego Domu kultury.
8. Pisemne opinie i oceny prezentacji uczestników nagrodzonych i wyróżnionych zostaną przesłane do Dyrektorów szkół.
9. Terminy nadsyłania zgłoszeń do 12.01.2007 r.

PRZEBIEG KONKURSU:
1. Warsztaty dla uczestników konkursu prezentacje odbędą się w dniu 19 stycznia, o godz.12.00 w Galerii ,,Ślad’’ w Młodzieżowym Domu Kultury, ul. Kozia 10a.
2. Przesłuchania konkursowe odbędą się 24 stycznia w dogz.11.00 – 13.30 w Galerii ,,Ślad’’. 

 

 

PASJE I TALENTY - KONKURS PLASTYCZNY

 

Prace nagrodzone i wyróżnione będą zakwalifikowane na etapie wojewódzkim do konkursu "W Polsce bije serce świata / N. Davies / - a czy Twoje serce bije dla Polski?".  Główne hasło Konkursu ,,W Polsce bije serce świata - a czy twoje serce bije dla Polski?''

22.01.2007 r. - poniedziałek - Młodzieżowy Dom Kultury ul. Kozia 10a

Grupa I - klasy I - III (6 do 9 lat), sala 105, godz. 10.00-12.00
Grupa II - klasy IV - VI (10 do 13 lat), sala 205, godz. 10.00-12.00
Grupa II - gimnazjum, sala 105, godz. 13.00-15.00

TEMAT: ,,W POLSCE BIJE SERCE ŚWIATA - A CZY TWOJE SERCE BIJE DLA POLSKI?''

23.01.2007r.- wtorek- Młodzieżowy Dom Kultury w Kielcach ul. Kozia 10 a
godz. 12.00 - ogłoszenie wyników
25.01.2007 r - czwartek - Klub Animacji Kultury Szkolnej MDK ul. Okrzei 9 (były Klub Nauczyciela)
godz. 11.00 - Koncert Laureatów, wręczenie nagród, wróżnień (były Klub Nauczyciela)

Prosimy o przyniesienie materiałów własnych. Technika wykonania prac - dowolna (farby, kredki, pastele); format papieru - A3.Każdy uczestnik konkursu zobowiązany jest do przygotowania opisu pracy na odwrocie - kartki wg załączonego wzoru:

Nazwisko.................Imię....................Wiek.........Szkoła/Instytucja................................................Adres................................................................Imię i nazwisko nauczyciela................................. 

UWAGA!!!
Prosimy nauczycieli o omówienie z dziećmi tematów konkursowych. Komisja będzie brała pod uwagę fantazję i wyobraźnię autorów prac oraz oryginalność w rozwiązaniach plastycznych i kompozycji (nie będą brane pod uwagę rozwiązania plakatowe - jedynie malarskie)

 

 

PASJE I TALENTY - KONKURS CHOREOGRAFICZNY

ZASADY KONKURSU:

1. Do udziału w konkursie zapraszamy dzieci i młodzież reprezentującą szkoły oraz placówki kulturalno-oświatowe z Kielc i okolic.
2. Uczestnicy przygotowują program do muzyki własnej wykorzystujący w kategorii disco show różne style tańca nowoczesnego (funky, hip-hop, disco), a w kategorii tańca towarzyskiego dwa style taneczne (latynoamerykański i standardowy).
3. Program powinien zawierać elementy typowe dla prezentacji show (tzn.: temat choreografii, opracowanie muzyczne zgodne z tematem oraz kostium i charakteryzację dopasowaną do założonego tematu.
4. Komisja sędziowska dokona oceny poszczególnych prezentacji wg następujących kryteriów: technika taneczna, choreografia pod względem czytelności i realizacji założonego tematu, ogólny wyraz artystyczny. Ze względu na ograniczoną przestrzeń prezentacji nie będą brane po uwagę elementy akrobatyczne.
5. Komisja sędziowska w wyniku oceny prezentowanych form tanecznych w poszczególnych kategoriach przyzna nagrody i wyróżnienia.

TEGORIE TANECZNE:

1. DISCO SHOW-SOLO
Grupa I – do lat 11 
Grupa II – powyżej 11 lat 

2. DISCO SHOW-DUETY
Grupa I - do lat 11
Grupa II – powyżej 11 lat

3. DISCO SHOW-MINIFORMACJE
Grupa I – do lat 11
Grupa II – powyżej 11 lat

4.TANIEC TOWARZYSKI (SHOW)

TAŃCE LATYNOAMERYKAŃSKIE
Grupa I – 7-9 lat
Grupa II – 10-15 lat

TAŃCE STANDARDOWE
Grupa I – 7-9 lat
Grupa II – 10-15 lat

WARUNKI UCZESTNICTWA:

1. Warunkiem przystąpienia do konkursu będzie dostarczenie zgłoszenia w formie pisemnej do dn. 12.01.2007 r. UWAGA! W dniu rozpoczęcia konkursu zgłoszenia nie będą przyjmowane!!!
2. Dokonanie rejestracji uczestników w dniu 19. 01. 2007 r.
3. Dostarczenie nagrań na płycie CD lub mini-dysku w dn. 19.01.07 wraz z dokładnym opisem zawierającym:
- imię i nazwisko wykonawców lub nazwę zespołu w przypadku miniformacji,
- dokładny czas trwania prezentacji,
- tytuł choreografii, 

MAKSYMALNY CZAS TRWANIA PREZENTACJI:
- Disco Show Solo 1:30
- Disco Show Miniformacje 3:00 
- Disco Show Duety 2:00
- Taniec towarzyski 1:40

PROGRAM KONKURSU:
19.01.2007:MDK ul. Kozia 10a,sala 108 I piętro,10.00-13.00 rejestracja uczestników
22.01.2007:MDK ul. Kozia 10a,sala 108 I piętro, 9.00-11.00 - próby parkietu,
                11.00-rozpoczęcie konkursu, 
Szczegółowe godziny rozpoczęcia i zakończenia prób parkietu oraz eliminacji w poszczególnych kat. tanecznych zostaną podane podczas rejestracji uczestników.
24.01.2007: 12.00 – ogłoszenie wyników,
25.01.2007: Klub Animacji Kultury Szkolnej ul. Okrzei 9, 11.00 – Koncert Laureatów

 

PASJE I TALENTY - KONKURS INSTRUMENTALISTÓW

TERMIN ELIMINACJI:
23.01.2007 r. (wtorek) godz. 11.00
MIEJSCE: Młodzieżowy Dom Kultury w Kielcach, ul. Kozia 10A – Galeria „Ślad”
REGULAMIN KONKURSU: W eliminacjach do Konkursu uczestnicy wystąpią w następujących kategoriach:

· kategoria I – szkoły podstawowe;
· kategoria II - szkoły gimnazjalne 
· kategoria III – licea i szkoły ponadgimnazjalne
· kategoria IV – zespoły kamerakne.

Podczas eliminacji uczestnicy wykonują dowolny program, którego max. czas prezentacji nie przekroczy 5 minut.

JURY OCENIAĆ BĘDZIE WYKONAWCÓW POD WZGLĘDEM:
· doboru repertuaru ( technika gry, interpretacja)
· staranności wykonania;
· ogólnego wyrazu artystycznego

Po przesłuchaniu wykonawców Jury przyzna nagrody I, II i III w każdej kategorii. Zgłoszenia udziału w Konkursie należy przesłać lub doręczyć do Młodzieżowego Domu Kultury w Kielcach, ul. Kozia 10A w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12.01.2007 r.
Do dyspozycji uczestników Konkursu Organizatorzy udostępniają następujące instrumenty muzyczne:
· pianino elektryczne;
· keybord;
· akordeon;
· pulpity pod nuty

Laureaci Konkursu Instrumentalnego wystąpią podczas koncertu Finałowego „Pasje i Talenty” w dniu 25.01.2007 r. godz. 11.00 – Klub Animacji Kultury Szkolnej ul. Okrzei 9(były Klub Nauczyciela)

 

PASJE I TALENTY – KONKURS WOKALNY

Warunki uczestnictwa:

W Konkursie mogą brać udział soliści w kategoriach wiekowych
I kategoria – klasy „0” – III
II kategoria – klasy IV – VI
III  kategoria – gimnazjum

REGULAMIN:
Uczestnicy przesłuchań wykonują jedną piosenkę o dowolnej tematyce dobraną odpowiednio do wieku i możliwości wykonawcy z akompaniamentem np.: pianina, gitary lub podkładem instrumentalnym tzw. półpleybackiem nagranym na płytę CD, mini disc. Nie dopuszcza się półpleybacków nagranych na kasety magnetofonowe. Uczestnicy są zobowiązani do powielenia sobie półpleybacków. Każdy z wyżej podanych nośników musi być opisany w następujący sposób:

· imię i nazwisko uczestnika konkursu,
· nazwa szkoły, klasa (kategoria wiekowa),
· tytuł piosenki,
· nazwisko autora muzyki i tekstu,
· numer nagrania półpleybacku na płycie CD, mini disc,
· półplayback nie może zawierać ścieżki wokalnej, pochodzącej z oryginalnego nagrania, ani linii melodycznej.

W konkursie nie mogą brać udziału laureaci Grand Prix oraz I miejsc poprzedniej edycji, chyba, że zmienia się ich kategoria wiekowa, a także laureaci festiwali ogólnopolskich i międzynarodowych!!!

JURY OCENIAĆ BĘDZIE:
· dobór repertuaru,
· staranność wykonania (intonacja, dykcja, interpretacja),
· ogólny wyraz artystyczny.
· Walory głosowe,
· Muzykalność,

PRZEBIEG KONKURSU:
Przesłuchania konkursowe:
23.01.2007 r. (WTOREK) – Sala 108 Młodzieżowy Dom Kultury ul. Kozia 10A, Kielce
· godz. 11.00 – klasy „0” – III
· godz. 12.00 – klasy IV – VI
· godz. 13.00 – gimnazjum

Uczestnicy powinni zgłosić się 30 minut przed odpowiednią godziną przesłuchań dla danej kategorii wiekowej, w celu potwierdzenia udziału w konkursie oraz pozostawienie prowadzącemu przesłuchania półplaybackówdo wykonywanych piosenek. Konieczna zmiana obuwia. Lista wokalistów zakwalifikowanych do koncertu laureatów zamieszczona zostanie w dn. 24.01.2007 o godz.10.00 w MDK.

KONCERT LAUREATÓW:
25.01.2007 r. – godz. 11.00 – Klub Animacji Kultury Szkolnej MDK ul. Okrzei 9 (były Klub Nauczyciela)
 Podczas Koncertu laureatów zostaną wręczone dyplomy, nagrody i wyróżnienia.


KARTY ZGŁOSZENIOWE:

CHOREOGRAFIA

PIOSENKA

INSTRUMENTALIŚCI

PREZENTACJE

PLASTYKA