Grafika komputerowa

PAWEŁ KRÓL

Teoria powstawania obrazu, techniki fotografowania, grafika rastrowa, HDR, fotografia IR, fotomontaże, efekt Dragana, grafika wektorowa, grafika 3D, panoramy cylindryczne i sferyczne, morphing. Programowanie w języku C++, PHP, bazy danych MySQL, strony internetowe, CSS.

Grafika komputerowa jest najbardziej atrakcyjną dziedziną informatyki. Umożliwia kreowanie wirtualnej rzeczywistości, której granice zależą jedynie od wyobraźni i możliwości użytkownika. Umiejętne posługiwanie się programami graficznych jest na równi ważna, jak dobra znajomość technik fotografowania. Dlatego zachęcam młodzież do poznawania tajników grafiki komputerowej na zajęciach w Młodzieżowym Domu Kultury w Kielcach.

 

Propozycje tematów uzupełniających:

Instalacja, konfiguracja i obsługa systemu Linux (RedHat, Ubuntu, Debian). Konfiguracja szczegółowa serwerów apache, ftp, ssh, shoutcast. Konfiguracja i obsługa systemu operacyjnego Linux (z zastosowaniem serwerów Apache, FTP, SSH, Shoutcast). Budowa sieci komputerowych. Sztuczna inteligencja. Tematy związane z rozwojem algorytmów genetycznych i ewolucyjnych oraz układów neuronowych. Automaty komórkowe. Kryptografia i szyfrowanie danych. Projekty badawcze w Internecie (obliczenia rozproszone). Udział użytkowników sieci w rozwoju przedsięwzięć naukowych. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy komputerze. Piractwo, licencje komputerowe, darmowe programy i systemy operacyjne, zagrożenie i deprawujące treści w sieci globalnej, ochrona własności intelektualnej, prawo autorskie, ochrona przed atakami z sieci, wirusy, trojany, robaki. Jak bezpiecznie kupować w Internecie.

Dzieci i młodzież odkrywają nowe gatunki zwierząt

Animacje: Adam Tynor